“BİRLİKTE GÜÇLÜYÜZ & WE ARE STRONG TOGETHER”

eTWİNNİNG PROJESİ MÜFREDAT ENTEGRASYONU

OCAK AYI;

“Anne ve babama yardım edebilirim.” Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Evde aile bireyleri ile iletişim kurarken nezaket ifadelerini kullanır.

·        Evde, üzerine düşen görev ve sorumluluklarını fark eder.

·        Gün içerisinde neler yapabileceğini planlar.

·        Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı duyarlı olur.

·        Gün içerisinde planladığı işleri uygular.

·        Evdeki kaynakları tasarruflu kullanmanın aile bütçesine katkılarını araştırır.

·        Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur.

·        Temizlik kurallarına dikkat ederek kendisi için yiyecek hazırlar.

·        Teknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.

·        Sağlığını korumak için alması gereken önlemleri fark eder.

·        Sağlıklı bir yaşam için temizliğin gerekliliğini açıklar.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

Matematik

·        Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel ifadeleri kullanır.

Toplumsal Uyum Becerileri

·        Kendine ait giysileri kullanmaya, odasını düzenlemeye ve temizlemeye yönelik beceriler kazanır.

·        Ev yaşamı için gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanır.

·        Elektrikli süpürge ile süpürür.

·        Toz alır.

·        Yemek masası hazırlar.

·        Yemek masası toplar.

·        Mutfak araç gereçlerini tanır.

·        Mutfakta alınması gereken güvenlik önlemlerini bilir.

Serbest Etkinlikler

·        Birlikte çalışabilir.

·        İş birliği yapar.

·        Kendini ifade etme.

 

ŞUBAT AYI;

 

Atık malzemelerden yaptığımız “Çoraptan Kukla Yapımı” Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Kendini farklı özellikleriyle tanıtır.

·        Evdeki kaynakları verimli bir şekilde kullanır.

·        Evdeki kaynakları tasarruflu kullanmanın aile bütçesine katkılarını araştırır.

·        Gün içerisinde planladığı işleri uygular.

·        Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur.

·        Tüketilen maddelerin geri dönüşümüne katkıda bulunur.

·        Geri dönüşümü yapılabilecek maddeleri ayırt eder.

·        Geri dönüşümün kendisine ve yaşadığı çevreye olan katkısına örnekler verir.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

Görsel Sanatlar

·        Kullandığı malzemeleri israf etmekten kaçınır.

·        Çalışmalardan artan malzemeleri sonraki çalışmalarına saklar.

·        Yapacağı çalışmaya uygun araç gereçleri alır.

·        Çalışma yaptığı ortamı temizler.

·        Şablonla istenilen şablonu-çizgiyi çizer.

Toplumsal Uyum Becerileri

·        Tasarruf yapmanın yararlarını bilir.

Serbest Etkinlikler

·        Birlikte çalışabilir.

·        İş birliği yapar.

·        Boş zamanlarını eğitici oyunlar oynayarak değerlendirir.

·        El becerileri geliştirecek etkinlikler yapar.

·        Kesme- yapıştırma etkinlikleri yapar.

 

MART AYI;

 

8 Mart Dünya Kadınlar Günü Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Bireysel farklılıklara saygı duyar.

·        Aile bireylerini tanıtır.

·        Belirli Gün Ve Haftaları Tanır.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

Matematik

·        Varlıkları görsel özelliklerine göre eşleştirir.

·        Varlıkları parça, bütün özelliklerine göre ayırt eder.

Görsel Sanatlar

·        Sanatın, kültürün bir parçası olduğunu fark eder.

Müzik

·        Belirli gün ve haftalarla ilgili müzik etkinliklerine katılır.

·        Dağarcığındaki müzikleri anlamlarına uygun hız ve gürlükte söyler.

Serbest Etkinlikler

·        Birlikte çalışabilir.

·        İş birliği yapar.

·        Düzeyine uygun puzzle yapar.

 

 

 

 

 

Bahar Festivali Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Mevsimleri ve özelliklerini araştırır.

·        Mevsimlere göre doğada meydana gelen değişiklikleri kavrar.

·        Mevsim şartlarına uygun kıyafet seçer.

·        Dünya’nın şekli ve hareketlerinin insan yaşamına etkilerini araştırır.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

Matematik

·        Varlıkları parça, bütün özelliklerine göre ayırt eder.

·        Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili kullanır.

·        Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar.

Görsel Sanatlar

·        Yapacağı çalışmaya uygun araç gereçleri alır.

·        Duygu, düşünce ve yaşantılarını ifade edici resim çalışmaları yapar.

·        Hayâl gücünü zenginleştirici resim çalışmaları yapar.

·        Pastel Boya ile Serbest boyama yapar.

·        Sulu Boya ile Serbest boyama yapar.

·        Kuru Boya ile Serbest boyama yapar.

Serbest Etkinlikler

·        Pastel boya ile boyama yapar.

·        Sulu boya ile boyama yapar.

·        Kuru boya ile boyama yapar.

·        Boyama araç- gereçlerini tanıtır.

 

 

 

Down Sendromu Farkındalık Günü Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Kendini farklı özellikleri ile tanıtır.

·        Kendisiyle akranları arasındaki benzer ve farklı yönleri ayırt eder.

·        Bireysel farklılıklara saygı duyar.

·        Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder.

·        Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı duyarlı olur.

·        Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder.

·        Trafikte yardıma ihtiyaç duyan bireylere yardımcı olur.

·        Belirli Gün Ve Haftaları Tanır.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

·        Hazırlıksız konuşmalar yapar.

·        Öğrencilerin tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında konuşmalar yapmaları sağlanır.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

Görsel Sanatlar

·        Yapay objelerle doğal objeleri ayırt eder.

Beden Eğitimi ve Oyun

·        Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar gösterir.

·        Oyun ve fiziki etkinliklerde bireysel farklılıklara karşı duyarlılık gösterir.

·        Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.

 

Serbest Etkinlikler

·        Birlikte çalışabilir.

·        İş birliği yapar.

 

 

 

NİSAN AYI;

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Kendini farklı özellikleri ile tanıtır.

·        Kendisiyle akranları arasındaki benzer ve farklı yönleri ayırt eder.

·        Bireysel farklılıklara saygı duyar.

·        Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder.

·        Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı duyarlı olur.

·        Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder.

·        Trafikte yardıma ihtiyaç duyan bireylere yardımcı olur.

·        Belirli Gün Ve Haftaları Tanır.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

·        Hazırlıksız konuşmalar yapar.

·        Öğrencilerin tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında konuşmalar yapmaları sağlanır.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

·        Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

·        Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.

Matematik

·        Rakamları okur ve yazar.

Görsel Sanatlar

·        Görsel sanat farklı yazılı kaynak, kavram ve temalardan esinlenerek görsel sanat çalışmasını oluşturur.

·        Çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.

Beden Eğitimi ve Oyun

·        Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar gösterir.

·        Oyun ve fiziki etkinliklerde bireysel farklılıklara karşı duyarlılık gösterir.

·        Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.

 

Serbest Etkinlikler

·        Pastel boya ile boyama yapar.

·        Sulu boya ile boyama yapar.

·        Kuru boya ile boyama yapar.

·        Boyama araç- gereçlerini tanıtır.

·        Birlikte çalışabilir.

·        İş birliği yapar.

 

Medya Okuryazarlığı Karikatür Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Kendini farklı özellikleri ile tanıtır.

·        Kitle iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir.

·        Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

·        Hazırlıksız konuşmalar yapar.

·        Öğrencilerin tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında konuşmalar yapmaları sağlanır.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

·        Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

·        Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur.

·        Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi hakkında tahminde bulunur.

·        Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar.

Matematik

·        Rakamları okur ve yazar.

·        Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili kullanır.

Görsel Sanatlar

·        Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.

 

Çocuk Oyunları E-Kitap Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Bireysel farklılıklara saygı duyar.

·        Oyunlara katılmaya ve oyun oynamaya istekli olur.

·        Okulda arkadaşlarıyla oyun oynarken kurallara uyar.

·        Oyun alanlarındaki araçları güvenli bir şekilde kullanır.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

·        Hazırlıksız konuşmalar yapar.

·        Öğrencilerin tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında konuşmalar yapmaları sağlanır.

·        Konuşma stratejilerini uygular.

·        Dinleme stratejilerini uygular.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

·        Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

·        Doğal ve yapay ses kaynaklarından çıkan sesleri ayırt eder.

Matematik

·        Rakamları okur ve yazar.

·        Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili kullanır.

Beden Eğitimi ve Oyun

·        Yer değiştirme hareketlerini yapar.

·        İki ve daha fazla hareket becerisini içeren basit kurallı oyunlar oynar.

·        Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder.

·        Oyunu belirlenen kurallara göre oynar.

·        Oyunda kullanılan basit stratejileri tanımlar.

·        Sınıf dışında oyunlar oynar.

·        Geleneksel çocuk oyunlarını oynar.

 

Serbest Etkinlikler

·        Kurallı oyun oynar.

Kitap Okumak İçin En İyi Yer Etkinliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Gün içerisinde neler yapabileceğini planlar.

·        Sınıfta ve okulda yapılan etkinliklerde grupla çalışma kurallarına uyar.

Türkçe

·        Okuma materyalindeki temel bölümleri tanır ve seslendirir.

·        Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.

·        Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.

·        Hece ve kelimeleri okur.

·        Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.

·        Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.

·        Okuma stratejilerini uygular.

·        Okuduğu metnin konusunu belirler.

·        Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplandırır.

·        Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.

·        Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.

·        Kısa metinleri okur.

·        Metin türlerini tanır.

Matematik

·        Rakamları okur ve yazar.

·        Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili kullanır.

Serbest Etkinlikler

·        Zamanını verimli kullanır.

·        Kitap okur.

Toplumsal Uyum Becerileri

·        Toplumsal yaşama uygun davranışlar geliştirir.

 

 

 

 

MAYIS AYI;

eTwinning Günü Etkinlikliği

Hayat Bilgisi

·        Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder.

·        Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.

·        Teknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.

·        Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.

·        Belirli Gün Ve Haftaları Tanır.

Türkçe

·        Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

·        Sözlü yönergeleri uygular.

·        Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

·        Yazdıklarını paylaşır.

·        Yazma stratejilerini uygular.

Serbest Etkinlikler

·        Birlikte çalışabilir.

·        İş birliği yapar.

 

 

 

Yorumlar