“BİRLİKTE GÜÇLÜYÜZ & WE ARE STRONG
TOGETHER”
eTWİNNİNG PROJESİ MÜFREDAT ENTEGRASYONU
OCAK AYI;
“Anne ve babama yardım edebilirim.”
Etkinliği
Hayat Bilgisi
·
Evde
aile bireyleri ile iletişim kurarken nezaket ifadelerini kullanır.
·
Evde,
üzerine düşen görev ve sorumluluklarını fark eder.
·
Gün
içerisinde neler yapabileceğini planlar.
·
Yakın
çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı duyarlı olur.
·
Gün
içerisinde planladığı işleri uygular.
·
Evdeki
kaynakları tasarruflu kullanmanın aile bütçesine katkılarını araştırır.
·
Evdeki
kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur.
·
Temizlik
kurallarına dikkat ederek kendisi için yiyecek hazırlar.
·
Teknolojik
araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.
·
Sağlığını
korumak için alması gereken önlemleri fark eder.
·
Sağlıklı
bir yaşam için temizliğin gerekliliğini açıklar.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Konuşma
stratejilerini uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
Matematik
·
Yer, yön ve
hareket belirtmek için matematiksel ifadeleri kullanır.
Toplumsal Uyum Becerileri
·
Kendine ait
giysileri kullanmaya, odasını düzenlemeye ve temizlemeye yönelik beceriler
kazanır.
·
Ev yaşamı için
gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanır.
·
Elektrikli
süpürge ile süpürür.
·
Toz alır.
·
Yemek masası
hazırlar.
·
Yemek masası
toplar.
·
Mutfak araç
gereçlerini tanır.
·
Mutfakta alınması
gereken güvenlik önlemlerini bilir.
Serbest Etkinlikler
·
Birlikte
çalışabilir.
·
İş
birliği yapar.
·
Kendini
ifade etme.
ŞUBAT AYI;
Atık malzemelerden yaptığımız
“Çoraptan Kukla Yapımı” Etkinliği
Hayat Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Kendini farklı özellikleriyle tanıtır.
·
Evdeki kaynakları verimli bir şekilde kullanır.
·
Evdeki kaynakları tasarruflu kullanmanın aile bütçesine
katkılarını araştırır.
·
Gün içerisinde planladığı işleri uygular.
·
Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik
özgün önerilerde bulunur.
·
Tüketilen maddelerin geri dönüşümüne katkıda bulunur.
·
Geri dönüşümü yapılabilecek maddeleri ayırt eder.
·
Geri dönüşümün kendisine ve yaşadığı çevreye olan katkısına
örnekler verir.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Çerçevesi belirli
bir konu hakkında konuşur.
·
Konuşma
stratejilerini uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
Görsel Sanatlar
·
Kullandığı malzemeleri israf etmekten kaçınır.
·
Çalışmalardan artan malzemeleri sonraki çalışmalarına saklar.
·
Yapacağı çalışmaya uygun araç gereçleri alır.
·
Çalışma yaptığı ortamı temizler.
·
Şablonla istenilen şablonu-çizgiyi çizer.
Toplumsal Uyum Becerileri
·
Tasarruf
yapmanın yararlarını bilir.
Serbest Etkinlikler
·
Birlikte çalışabilir.
·
İş birliği yapar.
·
Boş zamanlarını eğitici oyunlar oynayarak değerlendirir.
·
El becerileri geliştirecek etkinlikler yapar.
·
Kesme- yapıştırma etkinlikleri yapar.
MART AYI;
8 Mart Dünya Kadınlar Günü Etkinliği
Hayat Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Bireysel farklılıklara saygı duyar.
·
Aile bireylerini tanıtır.
·
Belirli
Gün Ve Haftaları Tanır.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Çerçevesi belirli
bir konu hakkında konuşur.
·
Konuşma
stratejilerini uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
Matematik
·
Varlıkları görsel özelliklerine göre eşleştirir.
·
Varlıkları parça, bütün özelliklerine göre ayırt eder.
Görsel Sanatlar
·
Sanatın, kültürün bir parçası olduğunu fark eder.
Müzik
·
Belirli
gün ve haftalarla ilgili müzik etkinliklerine katılır.
·
Dağarcığındaki
müzikleri anlamlarına uygun hız ve gürlükte söyler.
Serbest Etkinlikler
·
Birlikte çalışabilir.
·
İş birliği yapar.
·
Düzeyine uygun puzzle yapar.
Bahar Festivali Etkinliği
Hayat Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Mevsimleri ve özelliklerini araştırır.
·
Mevsimlere göre doğada meydana gelen değişiklikleri kavrar.
·
Mevsim şartlarına uygun kıyafet seçer.
·
Dünya’nın şekli ve hareketlerinin insan yaşamına etkilerini
araştırır.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Çerçevesi belirli
bir konu hakkında konuşur.
·
Konuşma
stratejilerini uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
Matematik
·
Varlıkları parça, bütün özelliklerine göre ayırt eder.
·
Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili
kullanır.
·
Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
Görsel Sanatlar
·
Yapacağı çalışmaya uygun araç gereçleri alır.
·
Duygu, düşünce ve yaşantılarını ifade edici resim çalışmaları
yapar.
·
Hayâl gücünü zenginleştirici resim çalışmaları yapar.
·
Pastel Boya ile Serbest boyama yapar.
·
Sulu Boya ile Serbest boyama yapar.
·
Kuru Boya ile Serbest boyama yapar.
Serbest Etkinlikler
·
Pastel boya ile boyama yapar.
·
Sulu boya ile boyama yapar.
·
Kuru boya ile boyama yapar.
·
Boyama araç- gereçlerini tanıtır.
Down Sendromu Farkındalık Günü
Etkinliği
Hayat Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Kendini farklı özellikleri ile tanıtır.
·
Kendisiyle akranları arasındaki benzer ve farklı yönleri
ayırt eder.
·
Bireysel farklılıklara saygı duyar.
·
Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini
fark eder.
·
Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı
duyarlı olur.
·
Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini
fark eder.
·
Trafikte yardıma ihtiyaç duyan bireylere yardımcı olur.
·
Belirli
Gün Ve Haftaları Tanır.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Çerçevesi belirli
bir konu hakkında konuşur.
·
Hazırlıksız
konuşmalar yapar.
·
Öğrencilerin
tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında
konuşmalar yapmaları sağlanır.
·
Konuşma
stratejilerini uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
Görsel Sanatlar
·
Yapay objelerle doğal objeleri ayırt eder.
Beden Eğitimi ve Oyun
·
Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar
gösterir.
·
Oyun ve fiziki etkinliklerde bireysel farklılıklara karşı
duyarlılık gösterir.
·
Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki
benzerlik ve farklılıkları açıklar.
Serbest Etkinlikler
·
Birlikte çalışabilir.
·
İş birliği yapar.
NİSAN AYI;
2 Nisan
Dünya Otizm Farkındalık Günü Etkinliği
Hayat
Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Kendini farklı özellikleri ile tanıtır.
·
Kendisiyle akranları arasındaki benzer ve farklı yönleri
ayırt eder.
·
Bireysel farklılıklara saygı duyar.
·
Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini
fark eder.
·
Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı
duyarlı olur.
·
Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini
fark eder.
·
Trafikte yardıma ihtiyaç duyan bireylere yardımcı olur.
·
Belirli
Gün Ve Haftaları Tanır.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Çerçevesi belirli
bir konu hakkında konuşur.
·
Hazırlıksız
konuşmalar yapar.
·
Öğrencilerin
tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında
konuşmalar yapmaları sağlanır.
·
Konuşma
stratejilerini uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
·
Şekil,
sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
·
Boyama
ve çizgi çalışmaları yapar.
Matematik
·
Rakamları
okur ve yazar.
Görsel Sanatlar
·
Görsel
sanat farklı yazılı kaynak, kavram ve temalardan esinlenerek görsel sanat
çalışmasını oluşturur.
·
Çalışmalarında
farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.
Beden
Eğitimi ve Oyun
·
Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar
gösterir.
·
Oyun ve fiziki etkinliklerde bireysel farklılıklara karşı
duyarlılık gösterir.
·
Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki
benzerlik ve farklılıkları açıklar.
Serbest
Etkinlikler
·
Pastel boya ile boyama yapar.
·
Sulu boya ile boyama yapar.
·
Kuru boya ile boyama yapar.
·
Boyama araç- gereçlerini tanıtır.
·
Birlikte çalışabilir.
·
İş birliği yapar.
Medya
Okuryazarlığı Karikatür Etkinliği
Hayat
Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Kendini farklı özellikleri ile tanıtır.
·
Kitle
iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir.
·
Teknolojik
araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Çerçevesi belirli
bir konu hakkında konuşur.
·
Hazırlıksız
konuşmalar yapar.
·
Öğrencilerin
tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında
konuşmalar yapmaları sağlanır.
·
Konuşma stratejilerini
uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
·
Şekil,
sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
·
Görselden/görsellerden
hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur.
·
Dinlediklerinde/izlediklerinde
geçen olayların gelişimi hakkında tahminde bulunur.
·
Görsellerle
ilgili kelime ve cümleler yazar.
Matematik
·
Rakamları
okur ve yazar.
·
Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili
kullanır.
Görsel
Sanatlar
·
Görsel
sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.
Çocuk
Oyunları E-Kitap Etkinliği
Hayat
Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Bireysel farklılıklara saygı duyar.
·
Oyunlara
katılmaya ve oyun oynamaya istekli olur.
·
Okulda
arkadaşlarıyla oyun oynarken kurallara uyar.
·
Oyun
alanlarındaki araçları güvenli bir şekilde kullanır.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Çerçevesi belirli
bir konu hakkında konuşur.
·
Hazırlıksız
konuşmalar yapar.
·
Öğrencilerin
tanıdıkları kişiler, bildikleri yerler ve yaşadıkları olaylar hakkında
konuşmalar yapmaları sağlanır.
·
Konuşma
stratejilerini uygular.
·
Dinleme
stratejilerini uygular.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
·
Şekil,
sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
·
Doğal
ve yapay ses kaynaklarından çıkan sesleri ayırt eder.
Matematik
·
Rakamları
okur ve yazar.
·
Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili
kullanır.
Beden
Eğitimi ve Oyun
·
Yer
değiştirme hareketlerini yapar.
·
İki
ve daha fazla hareket becerisini içeren basit kurallı oyunlar oynar.
·
Ritim
ve müzik eşliğinde hareket eder.
·
Oyunu
belirlenen kurallara göre oynar.
·
Oyunda
kullanılan basit stratejileri tanımlar.
·
Sınıf
dışında oyunlar oynar.
·
Geleneksel
çocuk oyunlarını oynar.
Serbest
Etkinlikler
·
Kurallı
oyun oynar.
Kitap
Okumak İçin En İyi Yer Etkinliği
Hayat
Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Gün
içerisinde neler yapabileceğini planlar.
·
Sınıfta
ve okulda yapılan etkinliklerde grupla çalışma kurallarına uyar.
Türkçe
·
Okuma
materyalindeki temel bölümleri tanır ve seslendirir.
·
Görselden/görsellerden
hareketle bilmediği kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.
·
Görsellerden
hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
·
Hece
ve kelimeleri okur.
·
Noktalama
işaretlerine dikkat ederek okur.
·
Vurgu,
tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
·
Okuma
stratejilerini uygular.
·
Okuduğu
metnin konusunu belirler.
·
Okuduğu
metinle ilgili soruları cevaplandırır.
·
Okuduklarını
ana hatlarıyla anlatır.
·
Farklı
yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
·
Kısa
metinleri okur.
·
Metin
türlerini tanır.
Matematik
·
Rakamları
okur ve yazar.
·
Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dili
kullanır.
Serbest
Etkinlikler
·
Zamanını
verimli kullanır.
·
Kitap
okur.
Toplumsal
Uyum Becerileri
·
Toplumsal
yaşama uygun davranışlar geliştirir.
MAYIS AYI;
eTwinning Günü Etkinlikliği
Hayat
Bilgisi
·
Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
·
Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
·
Teknolojik
araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur.
·
Teknolojik
araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.
·
Belirli
Gün Ve Haftaları Tanır.
Türkçe
·
Kelimeleri
anlamlarına uygun kullanır.
·
Sözlü yönergeleri
uygular.
·
Şekil,
sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
·
Yazdıklarını
paylaşır.
·
Yazma
stratejilerini uygular.
Serbest Etkinlikler
·
Birlikte çalışabilir.
·
İş birliği yapar.
Yorumlar
Yorum Gönder